درباره

درباره مدرسه اقتصاد و مدیریت پاریس (IESEG)

مدرسه اقتصاد و مدیریت فرانسه در سال 1964 در شهر لیل بنا نهاده شد. این مدرسه بزرگترین دانشگاه خصوصی از نظر تعداد دانشجو ئ فارغ التحصیل در فرانسه بوده و امروزه دارای 2 کامپوس (پردیس) در شهرهای پاریس و لیل می باشد. در حال حاضر مدرسه اقتصاد و مدیریت فرانسه دارای 5150 دانشجو می باشد. طبق رنکینگ مجله تایم این دانشگاه در سال 2017 جایگاه 31 در بین مدارس و دانشگاه های اقتصادی دنیا را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه با 285 دانشگاه مختلف در 69 کشور دنیا دارای همکاری های علمی می باشد. علاوه بر دانشگاه ها، تعداد 2500 کمپانی مختلف نیز دارای روابط تنگاتنگ و همکاری با مدرسه اقتصاد و مدیریت پاریس می باشند.

ارزش ها (ARISE)

ارزش های این دانشگاه که به اختصار ARISE نامیده می شوند که برگرفته از حروف اول ارزش ها به شرح ذیل می باشند:

1) انجام موفق (Accomplishment):

اهداف ماموریت آموزشی این مدرسه بایستی دانشجویان را به افق های جدید و هدف های والای آنان برساند. این امر به معنای آن است که کلیه دانشجویان در رسیدن به اهداف خود موفق می شوند.

2) مسئولیت پذیری (Responsibility):

یکی از ارزش های والای این موسسه چه برای کارکنان و اساتید و چه برای دانشجویان، درک و پذیرفتن مسئولیت در قبال توسعه پایدار، مسئولیت های اجتماعی، اخلاق و شفافیت کاری می باشد. این هدف دانشجویان را برای پذیرفتن مسئولیت های حرفه ای بعد از فارغ التحصیلی آماده می نماید.

3) کمال (Integrity):

این دانشگاه انتظار دارد که همه دانشجویان و کارکنان آن به اصول اخلاقی در کارهای خود پایبند باشند.

4) اتحاد و همبستگی (Solidarity):

هیچ کس به تنهایی نمی تواند در امور کاری موفق باشد. همبستگی و کار تیمی ارزش های بالایی در رسیدن به موفقیت می باشند که این دانشگاه به آن بسیار اهمیت می دهد.

5) تعهد (Engagement):

این دانشگاه خودرا متعهد میداند که همه اعضای خود را جهت رسیدن به مقاصد عالی حمایت نماید. این امر باعث می گردد که دانشجویان در زندگی حرفه ای خود از سر و کار پیدا کردن با مشکلات و سختی ها هیچ گونه ترسی نداشته باشند و با آغوش باز پروژه های کاری را پذیرا باشند.

گواهی نامه های

 

مدرسه اقتصاد و مدیریت فرانسه جزو 12 موسسه آموزش عالی اقتصاد از میان 63 دانشگاه و موسسه در فرانسه می باشد که موفق به دریافت هر سه گواهی نامه AACSB، EQUIS و AMBA در زمینه آموزش اقتصاد و مدیریت شده است. به بیان دیگر دانشگاهی که این سه گواهی را دریافت نماید از اعتبار بسیار بالایی برخوردار خواهد شد و فارغ التحصیلان آن موقعیت های خوبی از نظر استخدامی و کاری در مراکز معتبر به دست می آورند.

گواهی ها و استاندارهای دریافت شده توسط مدرسه اقتصاد و مدیریت فرانسه

 

1) EQUIS)European Quality Improvement System)

ای کوییس یا سیستم توسعه کیفیت اروپایی گواهی می نماید که مدرسه اقتصاد و مدیریت فرانسه دارای کیفیت عالی و بسیار بالا در زمینه آموزش، خلاقیت، تحقیق، ارتباط با صنعت و بیزینس می باشد.

2) AACSB)Association to Advance Collegiate Schools of Business)

این گواهی توسط انجمن مدارس بیزینسی پیشرفته آمریکا در سال 2013 به مدرسه اقتصاد و مدیریت پاریس تعلق گرفته است. این گواهی بیانگر کیفیت بالای آموزش مدیریت بر مبنای سطح آکادمیک اساتید، مرتبط بودن مدرک تحصیلی آن ها و نحوه به کار گیری دانش های فراداده شده در هدایت دانشجویان می باشد.

3) AMBA)Association of MBAs)

این گواهی تنها به مدارس بیزینس بسیار عالی و نخبه پرور در سطح جهان داده شده است که مدرسه اقتصاد و مدیریت فرانسه یکی از آن ها است.

لازم به ذکر است که تنها 1% از کل مدارس بیزینسی دنیا موفق به دریافت تاج سه گانه یعنی هر سه گواهی فوق با هم می باشند.

4) Conférence des Grandes Ecoles

یک گواهی فرانسوی می باشد که تنها به بهترین برنامه های کارشناسی ارشد در سطح فرانسه تعلق می گیرد.

5) CEFDG

این گواهی نیز در فرانسه برای مدارس بیزینسی و مدیریتی که دارای سطح و کیفیت بالای آموزشی و بیزینسی می باشند صادر می گردد.

وجود گواهی های فوق همگی بیانگر کیفیت بالای آموزشی و تربیت افراد نخبه در این دانشگاه می باشد. تقریبا اکثر فارغ التحصیلان این دانشگاه توانسته اند مشاغل خوب و کسب و کارهای خوبی را پس از اتمام تحصیلاتشان به دست بیاورند.

سیستم آموزشی

سیستم آموزشی مدرسه اقتصاد و مدیریت فرانسه طوری طراحی شده است که دانشجویان، کارمندان، اساتید و کمپانی ها با یکدیگر به عنوان یک تیم کار می کنند. دانشجویان این دانشگاه علاوه بر یادگیری دروس، به فراگیری نحوه استفاده از دانش کسب شده در کسب و کار و همچنین توسعه زندگی حرفه ای خود می پردازند. به طور کلی آموزش در این دانشگاه حول محور های زیر می چرخد:

1) آموزش فعال

آموزش فعال یک تکنیک تدریس می باشد که استاد می کوشد تا دانشجویان را در امر آموزش سهیم نماید. به عنوان مثال دانشجویان خارج از کلاس بر روی مفاهیم تئوری کار کرده و در کلاس بر روی کاربردها و نحوه استفاده از دانش تئوری فراگرفته کار می نمایند.

2) مدرک شخصی

این دانشگاه می کوشد تا علاوه بر آموزش مفاهیم بنیادین و اصلی، حوزه های مورد نیاز هر شخص را به وی آموزش داده و به عبارتی هر دانشجوی این دانشگاه در مسیر مورد علاقه وی برای رسیدن به موفقیت و کسب و کار آموزش می بیند.

3) آموزش بین رشته ای

هدف از آموزش مباحث بین رشته ای نه تنها یادگیری مطالب کاربردی و به روز بلکه ایجاد توانایی در دانشجویان به جهت بهره گیری از دانش فراگرفته در حل مشکلات، توسعه کسب و کار و توانایی انجام پروژه های جدید می باشد.

4) یادگیری مهارت ها

هر برنامه آموزشی (کارشناسی و یا کارشناسی ارشد) توسط یک گروه از متخصصان حوزه کسب و کار، بیزینس و تجارت مورد بررسی قرار می گیرد تا مهارت های لازم برای موفقیت در کسب و کار و بیزینس به دانشجویان آموزش داده شود. این بازبینی ها هر ساله بررسی می شود تا به روزترین مهارت ها به دانش جویان آموزش داده شود.

آمار وارقام دانشگاه

دانشجویان

5500 نفر

دانشگاه های شریک

285 دانشگاه

استادان بین المللی

82%

شرکت های شریک

2500 شرکت

 

 

 

google-site-verification=Q9LIqY9gQi5BaZgycsK-eAh2DltVQCkXgXAbOKbz6Sg